כיצד להוציא אזרחות גרמנית?

חלקנו זכאים לקבלת אזרחות גרמנית ואפילו לא יודעים זאת ולא יודעים מה היא מקנה. להלן המדריך המלא להוצאת אזרחות שנייה גרמנית אשר בין היתר מקנה לנו את האפשרות להוציא דרכון גרמני.

מי זכאי?

על פי חוק האזרחות הגרמנית, הדגש הוא על עקרון המוצא המשפחתי, כלומר, שאת האזרחות בגרמניה לא רוכשים על פי לידה באותה הארץ אלא על בסיס האזרחות של אחד ההורים. רכישת האזרחות יכולה להיות מכוח נישואין של ההורים, כאשר רק אחד מהם הוא אזרח גרמני, מכוח הולדה שמחוץ לנישואין, מכוח ישיבה בארץ המגדירה אדם שישב 12 בגרמניה וקיבל התייחסות מהרשויות כאילו היה גרמני, זכאי לקבל אזרחות, רכישת אזרחות מכוח אימוץ, רכישת אזרחות מכוח הסדרת המעמד החוקי ולפי שיקול דעת של הרשויות, כמו למשל, מישהו שלמד במסגרת גרמנית.

מה הפרוצדורה להוצאת אזרחות גרמנית?

הפרוצדורה להנפקת האזרחות נקבעת לפי שגרירות גרמניה בישראל עבור אזרחים ישראלים. השגרירות מבקשת לקבוע תור באופן מקוון דרך מערכת ייחודית לקביעת תורים על מנת לשריין את מקומכם. שנית, יש להצטייד בכלל המסמכים הרלוונטיים המצוינים באתר האינטרנט של השגרירות ולמלא מראש את הטפסים המופיעים גם הם באתר בצורה שלמה ומלאה. חשוב לדעת כי כל קטין יהיה צריך להיות מלווה בהוריו או באפוטרופוס חוקי בעת בואו לשגרירות לשם הוצאת אזרחות.

מה מקנה האזרחות הגרמנית?

אזרחות גרמנית כאמור, מקנה את האפשרות להנפקת דרכון גרמני- זוהי פרוצדורה נוספת אשר יש לעשותה בנפרד משהתקבלה האזרחות. דרכון גרמני מאפשר מספר דברים עיקריים וחשובים במיוחד שלא מתאפשרים לאזרח הישראלי- הראשון בהם הוא ביקור בארצות הברית ללא צורך בהנפקת ויזה מיוחדת. כל מי שחווה את תהליך הוצאת הויזה לארצות הברית יוכל לומר כי מדובר בתהליך מייגע, יקר ושבסופו ייתכן ולא תקבלו את הויזה כלל שכן הדבר נתון לשיקול דעת השגרירות האמריקנית. מרגע שאתם בעליהם של דרכון גרמני, לא תזדקקו כלל להנפיק ויזה ייחודית לארצות הברית. יתרון נוסף הוא נושא העבודה באירופה- מרגע שהינכם מחזיקים בדרכון גרמני תוכלו לעבוד ברחבי אירופה ללא כל צורך בבקשה לאישור עבודה מיוחד. הדבר טוב במיוחד לכאלו המבקשים ללמוד באירופה ולעבוד תוך כדי, או אנשים אחרי תארים אקדמיים מתקדמים המבקשים לחפש עבודה בתחומם באירופה. יתרון בולט נוסף בהיותכם אזרחים גרמניים בעלי דרכון גרמני הוא נושא האיחוד האירופי- גרמניה שייכת לאיחוד האירופי מראשית הקמתו והדבר מאפשר לאזרחים הגרמניים ומחזיקי הדרכון הגרמני לעבוד ממדינה למדינה בתוך האיחוד ללא כל צורך בביקורת, הקלות מס, לימודים אקדמיים מוזלים או חינמיים.

בררו את זכויותיכם

חשוב מאד לדעת מה מגיע לכם על פי חוק, לכן מומלץ לכל מי שיש קשר כלשהו לגרמניה, לבדוק מול השגרירות הגרמנית בישראל מה בדיוק הזכויות המגיעות לכם.