שרת וירטואלי – מהם היתרונות?

על אף שרכישת שרת רגיל עדיין אפשרית, קיימת אפשרות לשכור שירותי שרת וירטואלי. לרכישת שרת קיימות מוגבלויות מסוימות, אשר שרת וירטואלי פותר בקלות ומומלץ לבחון את הצרכים שלכם טרם ביצוע הרכישה.

שלא כמו השרת הרגיל, שרת וירטואלי אינו נמצא ברשות הרוכש אלא ברשות החברה המספקת את שירותיו. קיימות אלפי חברות בעלות שרתים וירטואליים עם נתונים שונים בכל הקשור לזיכרון, שטח דיסק, מערכת הפעלה, מערכת ניהול קבצים באמצעות דפדפן ועוד. חלק מן החברות אף מציעות חבילות שונות המותאמות לצרכי החברה השוכרת את שירותיה.

שרת וירטואלי

יתרונות שרת וירטואלי על פני שרת ברשות החברה

  • עלות: לעיתים קרובות רוכש בעל חברה שרת יקר בעל נתונים גבוהים אשר מיותרים עבור החברה. עבודה באמצעות שרת וירטואלי הינה גמישה וניתן להתחיל לעבוד על חבילה בסיסית וזולה יותר. בכל רגע נתון ניתן יהיה להגדיל את הנתונים בתוספת עלות, אך לא יהיה צורך ברכישת שרת יקר.
  • התחייבות: שכירת שירותי חברה המספקת שרת וירטואלי אינה מחייבת אתכם ואתם יכולים להפסיק להשתמש בשירותיו בכל רגע נתון.
  • גמישות: על ידי שימוש בשירותי שרת וירטואלי, תוכלו להגמיש את הנתונים להם אתם זקוקים. המשמעות היא כפולה: במידה ותזדקקו למשל לזיכרון גדול יותר או שטח דיסק גדול יותר- תוכלו לעבור לחבילה גדולה יותר. במידה ותהיו מעוניינים להפחית בנתונים אלה- תוכלו לעבור לחבילה קטנה יותר וכמובן זולה יותר.
  • תחזוקה: השימוש בשרת וירטואלי חוסך את נושא תחזוקת השרת עבור המשתמש בשירותיו. על בעל חברה הרוכש שרת, לדאוג לתחזוקה שוטפת ויקרה על ידי איש מקצוע. לעומת זאת השימוש בשירותי שרת וירטואלי חוסך את נושא התחזוקה מצד החברה כולל גיבוי נתונים מלא, מערך הגנה על הקבצים ועוד. חשוב להדגיש כי למשתמשי הקצה יש נגישות לכל הפונקציות החשובות כאילו היה ברשותם שרת בבעלותם.

 

לסיכום, אין ספק כי לשרת הוירטואלי קיימים יתרונות רבים על פני רכישת שרת רגיל. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע על מנת לבחון את האפשרות לשכור את שירותי שרת וירטואלי על פני רכישה יקרה של שרת באופן עצמאי.