רגע לפני רכישת הדירה – מה עליכם לבדוק?

אם יש משהו שלא רוכשים בכל יום הוא ארבעה קירות, ועד שאכן רוכשים אותם, רוצים להבטיח שמבצעים עסקה איכותית. חתימה על חוזה קניית דירה לא יכולה להתבצע על רגל אחת, ודורשת מכם לערוך בדיקות מקדימות, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר לעשות את הדרך המשמעותית והמרגשת בליווי של עורך דין. עורכי הדין העוסקים בתחום המקרקעין, מכירים היטב את כל ההיבטים הנדרשים בעסקה, את הבורות שרבים נופלים בהם ותקדימים שהיכרות איתם מסייעת בחתימה על חוזה הוגן. אז מה עליכם לבדוק לפני החתימה?

דירה חדשה מקבלן: זה מה שעליכם לבדוק

ניתן לחלק את רכישת הדירה האפשרית לשתי רכישות אפשריות: רכישה של בית חדש מקבלן ורכישה של בית מיד שניה. כל עוד אתם רוכשים את הדירה שלכם מקבלן, על פי ההמלצות של עורך דין יהיה עליכם לבדוק את הסכם מכר דירה על כל סעיפיו, כאשר תוענק תשומת לב מירבית לזכויות של הקבלן ולכל ההיבטים של הפרוייקט. הסעיפים הנדרשים בהסכם איכותי והוגן כוללים את חובות הקבלן, תאריך מסירת המפתחות, רישום הזכויות ואת אישורי המסים. כמו כן, למרות שאתם רוכשים דירה במטרה לרכוש אותה, תמיד כדאי להוסיף סעיף הדן בביטול אפשרי ומה ההשלכות שלו.

מה בודקים עם רכישת דירה יד שניה?

במידה ואתם רוכשים דירה מאדם שאינו קבלן – דירה מיד שנייה, עליכם לבדוק בדיקות מעט שונות. כאמור, בעת שאתם עושים את הדרך עם עורך דין מקרקעין, אתם זוכים בליווי מלא של איש מקצוע שידע לשאול עבורכם את השאלות, לדרוש בתשובות ראויות ובעיקר להגן עליכם. אם כן, במקרים שכאלו חשוב להבטיח כי האדם המתנהל מולכם הוא אכן הבעלים של הדירה, יש לבדוק כי הדירה נבנתה על פי היתר, שאין בה חריגות בניה, שהיא עברה בדיקה של בדק בית, שלא הוציאו עליה צווים של הריסה או פינוי ושאין עליה עיקולים.

ליווי של עו”ד בקניית דירה מסייע במשא ומתן

כשהכל מתנהל כשורה בתהליך הרכישה שלכם, אין לכם מה לדאוג. מה קורה בעת שדבר אינו כשורה? כאן מתחילות הצרות. תוכלו למנוע מקרים חריגים ואירועים יוצאי דופן עם בדיקות מקדימות של עורך דין מקרקעין שיתבצעו לפני החתימה שלכם. כל עוד מבצעים את הבדיקות לפני החתימה, הכוח בידיים שלכם. במידה וחתמתם על ההסכמים ולאחר מכן גיליתם סעיפים שאינם הולמים חוזה תקין, יהיה מעט סבוך לחזור לאחור. על כן, הסתייעו בשירותיו של עורך דין ורכשו את ארבעת הקירות שלכם בראש שקט.