דרכון פורטוגלי – מי זכאי, כמה זמן אורך התהליך וכמה זה עולה

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

הזכאות לדרכון של מדינת פורטוגל נבחנת באופן אינדיבידואלי וכל מקרה נבדק באופן ייסודי. באופן כללי יותר ניתן לומר כי מי שיש לו קשר משפחתי ליהודים שגורשו בגירוש ספרד יוכל לקבל דרכון פורטוגלי. ברוב המקרים, משפחות שעלו ארצה ממדינות כמו מרוקו, תוניס, יוון, בולגריה, עיראק – יהיו זכאים לדרכון פורטוגלי. למעשה, במהלך גירוש ספרד יהודים רבים עזבו למדינות אלו וחיו שם עד שצאצאיהם עלו ארצה.

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות פורטוגלית ומהו מחיר דרכון פורטוגלי?

התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי יכול לארוך גם כשנה וחצי אך ברוב המקרים לאחר כעשרה חודשים עד שנה מתקבלת תשובה. צריך לקחת בחשבון כי התהליך איננו פשוט ומדובר בבירוקרטיה לכל דבר. על מגיש הבקשה לדרכון פורטוגלי להוכיח כי יש לו קשר למגורשי ספרד וכי משפחתו אכן גורשה במהלך התקופה בה אירע הגירוש. התהליך דורש הצגת מסמכים שונים ותרגום המסמכים לשפה הפורטוגזית. מי שמעוניין לנהל את התהליך באופן מקצועי ולקצר תהליכים יכול לפנות לעורכי דין אשר עוסקים בתחום הדרכונים והאזרחויות הזרות.

מבחינת עלויות, לא ניתן לקבוע חד משמעית כמה עולה הוצאת דרכון פורטוגזי. לרוב, השגרירות דורשת להמציא מסמכים שאינם זמינים בהישג יד ויש לפנות לכל מיני מוסדות כדי לקבלם. תהליך זה דורש גם כן תשלום. כמו כן, תרגום המסמכים לשפה הפורטוגזית עולה כסף ובסופו של דבר, ייתכן ותצטרכו לשלם כמה מאות שקלים. במקרים חריגים, ניתן להגיע גם לאלפי שקלים.

מהם היתרונות למחזיקי אזרחות ודרכון פורטוגלי?

אזרחות פורטוגלית והדרכון הפורטוגלי מבוקשים מאוד מכיוון שמי שזכאי לכך יכול גם לעבוד ולחיות בכל אחת מעשרות המדינות ששייכות לאיחוד האירופי. מעבר לכך, מי שיש לו אזרחות אירופאית יוכל ללמוד לימודים אקדמאיים בחינם ולהנות מתנאים סוציאליים ברמה גבוהה. כמו כן, למי שיש דרכון פורטוגלי אינו חייב לוותר על האזרחות הישראלית שלו – ויכול לחלק את חייו בין שתי מדינות, בהתאם לצרכיו או בהתאם למצב הכלכלי/פוליטי בכל אחת מהן. מבחינה עסקית, בעלי אזרחות פורטוגלית יכולים לעשות עסקי מסחר וייבוא, לקבל שירות ממוסדות בנקאיים באירופה ולהנות מתנאים איכותיים. יתרון בולט נוסף באזרחות פורטוגלית היא העובדה שבניגוד לרוב הדרכונים האירופאיים – הדרכון הפורטוגלי ניתן להעברה במשפחה. כלומר, כל עוד דרכון האב תקף, ניתן גם יהיה להעבירו לילדים, לנכדים ואפילו לנינים.

לחצו למידע נוסף על הוצאת דרכון פורטוגלי באתר של עו”ד ערן וגנר – מומחה בתחום