קידום אתרים בגוגל – האם הכרחי?

קידום אתרים במנועי חיפוש בכלל ובמנוע החיפוש של גוגל בפרט הפך לאחרונה לשיח מרכזי בין בעלי עסקים שמחזיקים אתר אינטרנט.

כמעט כל בעל אתר נתקל בשלב כזה או אחר בשאלה הבאה: אז בניתי אתר אינטרנט, ועכשיו, מאיפה אני מביא אלי תנועה? אם גם אתם שואלים את השאלה הזו כעת, אל תחששו, אתם לא לבד.

ישנם הרבה דרכים לבצע שיווק באינטרנט ולהגדיל את כמות הגולשים וההמרות באתר, בין אם מדובר במכירה או בהשארת פרטים ויצירות קשר. אחת הדרכים האלו היא כמובן קידום אתרים בגוגל.

כבר כמה שנים שגוגל נחשב למנוע החיפוש המוביל בישראל ובעולם, למעלה מ90% מכל החיפושים באינטרנט בישראל מתבצעים דרכו. ברור לכן שהשגת מיקומים גבוהים באמצעות קידום אתרים היא דרך אפקטיבית להשגת תנועה ולקוחות לאתר שלכם.

קידום אתרים בגוגל

למעשה, ישנם שתי דרכים עיקריות לבצע קידום בגוגל, האורגני והממומן.

קידום אורגני בגוגל

גוגל מציג בדף תוצאות החיפוש שלו שתי סוגים של תוצאות, תוצאות ממומנות, עליהם נרחיב בהמשך, ותוצאות אורגניות הנקבעות על פי אלגוריתמים מורכבים אשר מסדרים את האתרים בהתאם לביטוי החיפוש שהגולש ביצע.

קידום אתרים אורגני נוגע בדיוק בנקודה הזו, באמצעות Reverce Engeniring, מחקר ופיתוח וניסיון של שנים ניתן לדעת בצורה כמעט וודאית מהם הגורמים החשובים הקובעים את סדר התוצאות בגוגל. ואם יודעים מהם הגורמים האלו, ניתן להשפיע עליהם

קידום אתרים בגוגל בתוצאות האורגניות מתחלק לשני מרכיבים עיקריים:

אופטימיזציה פנימית – SEO On Site

אופטימיזציה פנימית הוא מושג רחב למדי וכולל בתוכו מספר מרכיבים שעל כל אחד מהם ניתן להרחיב:

מחקר מילות מפתח מתאים לקידום, בניית היררכיה נכונה באתר באמצעות קישורים פנימיים, טיפול בכותרות, כותרות משנה, Title, Meta Tags, שיפור התכנים באתר, טיפול בבעיות טכניות בקוד או במבנה האתר העלולות לגרום לשגיאות אצל משתמשים או רובוטים.

אופטימיזציה חיצונית – SEO Off Site

אופטימיזציה חיצונית הוא מושג רחב גם כן אך הוא מבוסס בגדול על מרכיב אחד עיקרי, הפופולאריות של האתר ברשת, או במילים אחרות, קישורים נכנסים ממקורות זרים. גוגל בוחנים כיצד רשת האינטרנט מתייחסת לאתר שלך במובן של קישורים. כיום גוגל יודעים לבחון את איכות הקישורים בצורה עמוקה מאוד ומתייחסים למספר גורמים עיקריים: טקסט העוגן המקשר לאתר, רלוונטיות האתר המקשר, הפופולאריות של האתר המקשר אליך, מיקום הקישור בעמוד.

כל אלו הם רק חלק קטן מהפרמטרים שגוגל לוקח בחשבון בזמן שהוא מציג את תוצאות החיפוש בחלק האורגני של דף התוצאות. כאשר מבצעים קידום אתרים בגוגל צריך לדעת איך וכיצד בדיוק להתייחס לכל אחד מהמרכיבים האלו, ולדעת לזהות מרכיבים נוספים המשפיעים על התוצאות.

שיווק וקידום אתרי אינטרנט

קידום ממומן בגוגל

לגוגל ישם גם אזור למפרסמים בדף התוצאות. שם לכאורה הכול פשוט יותר וקידום ממומן בגוגל הוא נגיש כמעט לכל אחד. הצעות המחיר נעשות על פי מילת מפתח ספציפית ובכל פעם שגולש מבצע חיפוש על מילת מפתח עליה הימרת, גוגל מריץ מכרז על מנת לקבוע את מיקום המודעה. קידום אתרים בגוגל הוא ערוץ השיווק המשתלם ביותר באינטרנט עם החזר ההשקעה הגדול ביותר.